Min SPRÄNGANDE huvudvärk…

Jag ligger hemma med en SPRÄNGANDE huvudvärk! Det känns verkligen som om hela huvudet skulle SPRÄNGAS I BITAR. Jag har ringt till några av mina vänner och berättat om min SPRÄNGANDE huvudvärk och hur jag tror att jag kommer SPRÄNGAS om jag inte tar en värktablett snart. Jag har skickat ett meddelande i form av ett sms, till en vän som jag skulle möta på ett kafé, och avbokat detta på grund utav min SPRÄNGANDE huvudvärk…

Frågan är om jag nu är en misstänkt terrorist för detta och behöver förvänta mig att nationella insatsstyrkan är på ingående för att ta in mig på förhör? Utifrån händelserna som utspelade sig i Göteborg är detta en högst reell möjlighet.

Med tanke på dagens beslut att operatörerna ska lagra uppgifter om kundernas telefonsamtal och mejl i sex månader, så kanske de har analyserat mina telefonsamtal färdigt lagom till jul eller nyår, och kan då förvänta mig att min dörr sparkas in och min familj får vapen riktade mot sina huvuden samtidigt som jag blir bortförd till ett förhörsrum…

När jag nu sitter och skriver detta om hur det troligtvis gått till i Göteborg far mina tankar osökt in på skräckhistorier som vi fått höra i form av vittnesmål, som utspelade sig under Pinochets diktatur i Chile eller det oerhört stora övervakningsmaskineri som forna öststaterna bedrev.

Åsiktsregistrering, övervakning och lagring av olika uppgifter om oss enskilda individer hör inte hemma i det som påstås vara en öppen demokrati, utan i polisstater eller andra diktaturer. Det är en oerhört farlig väg vi börjat gå på med alla dessa registreringar.

DN 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
SVD 1, 2, 3
Expressen 1

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 Responses to Min SPRÄNGANDE huvudvärk…

  1. Pingback: Alliansregimen driver igenom datalagring | Rick Falkvinge (PP)

  2. Pingback: Alliansen vill banne mig införa DDR staten. | Integritet och Frihet

  3. Pingback: Utanförskap « ConnyT funderar

  4. Pingback: Om Sverige är tvingade, varför gör vi då mer än vi behöver? « Från utomlands

  5. Pingback: Rädda tusentals liv genom att lägga ned FRA och inte datalagra « Calandrellas blogg

  6. Pingback: Medborgarrättsoffer i antiterrorkamp måste upphöra « Calandrellas blogg

  7. Pingback: Bloggvägg om datalagringen « Christian Engström, Pirate MEP

Kommentera

